Wednesday, January 04, 2006

Et forsinket velkommen til 2006.

Endnu et år er gået
på både godt og ondt,
og hvad har jeg så nået?
Det løber stadigt rundt.
Det gode vil jeg gemme
i hjertekammerat ind.
Det onde vil jeg glemme
og slette det af sind.

De ord og gode vinde,
de mange smil, jeg fik,
dem samler jeg herinde
og ser dem for mit blik.
På tunge tanker ruge
jeg ikke mere vil,
for venner skal du bruge
det har du vender til.

Den lange gyldne sommer
med sol fra gry til kvæld,
i skoven tit jeg kommer
i engens blomstervæld.
Og mørketid og hygge
og blomster på mit bord,
i fred min sjæl opbygge-
gid der var fred på jord.

Som vanlig jeg nu venter,
at rådhusklokken slår,
champagneglasset henter
og skåler for nytår.
Hvad året vil mig bringe,
derom jeg ikke spår.
Min hyldestsang skal klinge,
velkommen nye år.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home